Saturday, July 3, 2010

PENING...FIKIR NAK MASAK APA?

Bila tibanye hujung minggu, aku mulalah pening nak masak apa. Maklumlah kalau hari bekerja , aku masak yang ringkas jer...ikut tahap kesibukan aku dan keadaan anak...kadang2 tak masak pun...makan kat luar....tapi aku paling suka masak gulai lomak cili padi...jarang sangat menu nie aku masak...sebabnya, aku suka masak yang anak-anak boleh makan (tak pedas). Menjimatkan masa...bercerita tentang gulai lomak cili padi nie, favourite aku gulai daging salai campur sayur maman...peh...berapi, tambahan kalau mak yang masak.
Walaupun aku beli majalah SAJI, tapi ada resipi aku tak suka, takpun ada yang dah masak banyak kali...contohnya sambal udang, sotong etc...
Sejak kahwin, aku dah boleh masak masakan org tganu...aku belajar daripada mak mertua...ketupat sotong, nasi kebuli dan laksa tganu....oh yer...ingat nak cari resipi dalam internet pulak....kot2 ada yang berkenan kat hati...bersambung lagi....

No comments:

Post a Comment